Wednesday 1 July 2015

Meninggal Tak Sempat Berbuka Puasa



GUNUNG SEMANGGOL - Niat seorang lelaki mengisi minyak motosikal di sebuah stesen minyak tidak kesampaian apabila dia maut dirempuh sebuah motosikal lain dalam kejadian kemalangan di Kilometer 13, Jalan Kerian-Semanggol, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Omar Bakhtiar Yaacob berkata, dalam kejadian jam 6.37 petang, mangsa, Saiji Daud, 55, tercampak ke atas jalan sejurus dirempuh motosikal ditunggang seorang remaja berusia 15 tahun.

Menurutnya, mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 dalam perjalanan dari arah Semanggol menghala Taiping dikatakan cuba membelok ke kanan untuk pergi mengisi minyak di stesen berhampiran lokasi kejadian.

“Sewaktu mangsa membelok ke kanan, sebuah motosikal jenis Yamaha LC ditunggang seorang remaja dipercayai hilang kawalan dan merempuh mangsa.

“Akibat rempuhan itu, kedua-dua penunggang tercampak ke permukaan jalan dan mengalami kecederaan parah," katanya.

Beliau berkata, kedua-dua mangsa segera dibawa ke klinik kesihatan berhampiran namun Saiji meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke klinik berkenaan

Jelasnya, bagaimanapun, remaja berkenaan kemudiannya dihantar ke Hospital Taiping akibat mengalami kecederaan serius di beberapa anggota badan termasuk patah tangan dan kaki kanan.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 bagi mencari punca sebenar kemalangan,” katanya.

Sementara itu, saksi dikenali sebagai  Hassan, 67, berkata, ketika kejadian dia sedang mengisi minyak motosikalnya di stesen berdekatanan dan terkejut melihat dua motosikal berkenaan berlanggar.

“Salah seorang mangsa mengalami pendarahan serius dan tidak sedarkan diri manakala seorang lagi iaitu remaja berusia 15 tahun mengerang kesakitan berikutan tangan serta kakinya dipercayai patah.

“Saya bersama beberapa penduduk segera membawa mereka ke klinik kesihatan berhampiran menggunakan kenderaan orang awam namun mangsa berusia 55 tahun disahkan meninggal dunia oleh petugas paramedik sewaktu tiba di klinik terbabit,” katanya.


SINAR HARIAN

0 comments:

Post a Comment