Saturday 4 July 2015

PUNCA TRELER TERJUN DARI JAMBATAN JELAPANG IPOH

Keadaan treler yang terjunam ke cerun setinggi tujuh meter di Kilometer 266 Lebuh Raya Utara- Selatan


JELAPANG – Seorang lelaki cedera apabila treler yang membawa muatan air minuman berkarbonat dipandunya terjunam ke cerun jalan setinggi tujuh meter di Kilometer 266 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran lampu isyarat Tol Jelapang, di sini, semalam. 

Dalam kejadian kira-kira jam 3.50 pagi itu, mangsa berusia 35 tahun berasal dari Melaka mengalami kecederaan di kepala dan beberapa bahagian badan meskipun kepala treler tercabut dari rangka kenderaan berkenaan. 

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah, Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar berkata, treler itu dipercayai terbabas sendiri ke tepi jalan lalu terjatuh dari tebing laluan berkenaan. 

Menurutnya, menerusi siasatan di tempat kejadian dan hasil temu bual pemandu mendapati mangsa memandu sendirian dari Pelabuhan Klang menghala ke Bukit Mertajam, Pulau Pinang. 

“Apabila sampai di tempat kejadian, mangsa dipercayai terlelap seketika menyebabkan treler yang dipandu terbabas dan melanggar penghadang jalan sebelum terjatuh dari tebing berkenaan,” katanya. 

Beliau berkata, mangsa kemudiannya dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB). 

“Hasil pemeriksaan mendapati treler berkenaan remuk di bahagian hadapan dengan kepala tercabut dari rangka. 

"Siasatan lanjut mengenai kejadian berkenaan masih dijalankan,” katanya. - SINAR HARIAN


0 comments:

Post a Comment