Friday 3 July 2015

FAKE TWITTER GENERATOR MENYAMAR ASTRO AWANI

Kemunculan imej tweet palsu Astro AWANI @501awani yang tersebar sejak semalam berkenaan peletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, telah dinafikan oleh Astro AWANI. Malah pihak Astro Awani telah mengesahkan ia bukan dari akaun rasmi Astro AWANI dan mendakwa tentang kewujudan 'Fake Twitter Generators' di laman web yang membolehkan penyamaran sebagai mana-mana pemilik akaun. Dijangka pihak pengurusan Astro AWANI akan membuat laporan polis mengenai perbuatan yang tidak bertanggungjawab itu.

Namun apa yang ingin digambarkan berkaitan perbuatan khianat dan sabotaj pihak yang tidak bertanggungjawab adalah cubaan mencalar imej dan kredibiliti pemimpin dan negara. Tindakan pengecut ini seperti baling batu sembunyi tangan ini dikhuatiri akan menjadi satu tabiat rakyat Malaysia jika tidak dibendung lebih awal.

Tindakan undang-undang terhadap pelaku harus dikuatkuasakan dan dilaksanakan. Jika tidak, penyakit ini akan menjadi barah dan duri dalam daging yang tidak akan sembuh buat selama-lamanya.

EDITOR

0 comments:

Post a Comment