Tuesday 7 July 2015

#TPRNews : Wan Azizah Patut Betulkan ‘Rumah’ Sendiri Dahulu

KUALA LUMPUR – Ketua Pembangkang, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dinasihat memperbetulkan perpecahan pakatan pembangkang terlebih dahulu sebelum berhasrat mengadakan pertemuan tergempar bersama dengan semua Ahli Parlimen bagi membincangkan hala tuju politik negara esok.

Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC), Tan Sri Shahrir Abdul Samad berkata, hasrat Wan Azizah untuk berbincang mengenai tuduhan-tuduhan liar oleh akhbar Wall Street Journal (WSJ) terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu adalah tindakan terdesak untuk menutup kelemahan pembangkang.

“Dr. Wan Azizah patut betulkan ‘rumah’ dia dahulu, dia merupakan Ketua Pembangkang tetapi DAP sudah isytihar pakatan pembangkang telah tidak wujud lagi dan sudah memutuskan hubungan dengan Pas. Jadi, betulkan rumah sendiri, jangan nak panggil kita kononnya atas kepentingan negara dan rakyat tetapi sebenarnya cari nama untuk diri sendiri.

“BNBBC akan tetap memberi sokongan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri kerana BNBCC memberi taat setia kepada negara serta Perlembagaan Persekutuan dan bukannya kepada media asing,” katanya dalam satu rakaman video yang disiarkan di laman portal BNBBC.

Shahrir mengulas hasrat Wan Azizah yang merupakan Presiden PKR untuk mengadakan pertemuan dengan semua Ahli Parlimen di bangunan Parlimen esok bagi membincangkan hala tuju politik negara termasuk dakwaan WSJ terhadap Perdana Menteri.

Menurut Shahrir, Wan Azizah tidak perlu mengadakan pertemuan itu kerana laporan daripada media asing berkenaan tidak berasaskan daripada bukti kukuh yang sahih.

“Dalam keadaan Ketua Pembangkang tidak mendapat sokong­an penuh Ahli Parlimen pembangkang, sekarang hendak diajak pula Ahli Parlimen BN? Keadaan ini menunjukkan politik ‘oportunis’ pembangkang yang menggunakan media asing untuk bertindak dan bukannya berpandukan pada undang-undang,” katanya.

0 comments:

Post a Comment