Sunday 5 July 2015

Kerajaan sumbang RM3.7 juta bina masjid di Sevilla

PUTRAJAYA – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyampaikan sumbangan kerajaan Malaysia kepada Yayasan Masjid Sevilla, Sepanyol (Fundacion Mezquita De Sevilla) berjumlah RM3.7 juta (AS$1 juta) untuk pembinaan masjid di Sevilla.

Sumbangan itu diserahkan kepada Naib Presiden Fundacion Mezquita De Sevilla, Ibrahim Hernandez.

Terdahulu, Timbalan Perdana Menteri bersama isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman berbuka puasa bersama wakil-wakil Yayasan Masjid Sevilla, golongan asnaf, anak yatim dan jemputan di kediaman rasmi­nya, Sri Satria di sini malam ini.

Pada majlis itu, Timbalan Perdana Menteri dan isteri turut me­nyampaikan sumbangan peribadi kepada 85 orang anak yatim dan golongan asnaf dari Parlimen Kuala Selangor di bawah seliaan Ketua Bahagian UMNO Kuala Selangor, Datuk Ishak Harun.

Muhyiddin dan Noorainee kemudiannya menunaikan solat fardu isyak dan solat sunat tarawih bersama hadirin yang hadir.

Antara yang hadir pada majlis itu ialah Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir, Penasihat Pembangunan Keusahawanan dan Ikhtisas Wanita di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar.

UM

0 comments:

Post a Comment