Sunday 2 August 2015

BAGAN DATOH TETAP MENYOKONG PERDANA MENTERI

Ahmad Zahid pada Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Bagan Datoh yang disempurnakan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, semalam.


BAGAN DATOH – Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkias meminta semua ahli memberi sokongan penuh kepada kepimpinan parti dalam mengharungi pelbagai isu semasa.

Menurutnya, kepercayaan dan taat setia yang diberikan kepada Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak penting dalam mendepani pelbagai usaha pihak lawan yang cuba menimbulkan budaya kebencian terhadap kerajaan dan pimpinannya.

“Mohon kepada Umno dan seluruh negara.... ketika ini apabila kapal dilanda gelombang jangan pula ada sesiapa berusaha mencampakkan nakhoda ketika menempuh badai.

“Jadi, inilah masa untuk kita menyusun barisan menyatakan taat setia kepada pucuk kepemimpinan parti. Tidak ada isu yang tidak boleh diatasi, jadi berikan sokongan sekuat-kuatnya kepada perdana menteri,” katanya ketika berucap pada Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Bagan Datoh, semalam.


Mesyuarat itu dirasmikan Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Adnan Yaakob di Wisma Umno, di sini, semalam.
Beliau yang juga Timbalan Perdana Menteri sekali lagi mengulangi pendirian bahawa pelantikan jawatan baharunya itu adalah satu tanggungjawab besar kepada rakyat dan negara.

Sementara itu, Adnan dalam ucapannya meminta semua ahli memainkan peranan menenangkan rakyat ketika kerajaan dilanda dengan pelbagai isu.

Beliau yang juga Pengerusi Umno Pahang turut menyentuh isu seperti kos sara hidup, siswazah menganggur dan perumahan rakyat yang perlu diselesaikan sebelum menghadapi PRU14.

“(Menghadapi) PRU14 bukan satu tugas yang mudah. Kita tengok trend sekarang, kebangkitan kebencian sehingga rakyat tidak percaya kepada kerajaan. Jadi, apa yang penting adalah beri kepercayaan kepada kepimpinan kita.

"Gandingan perdana menteri dan timbalannya sama-sama cari jalan untuk selesaikan masalah. Pada masa sama, yang di bawah janganlah menokok tambah sebaliknya tunggu,”


0 comments:

Post a Comment